dilluns, 24 de juny del 2013

Pa de fades



Amb aquesta recepta, participo en la convocatòria de Memòries d'una cuinera del mes de juny, que ens proposa fer un sandvitx.

Aquesta recepta té el seu origen a Austràlia. És típic servir-lo en les festes dels nens a Austràlia i Nova Zelanda. Es diu que les fades també el consumeixen amb delit. L'origen del terme no es coneix, però pot venir del poema "Pa de fades", escrit per Robert Louis Stevenson en la seva obra El jardí de versos d’un nen, publicada l’any 1885.

PA DE FADES

Hi ha pa de fades per menjar.
...
I quan us l’hagueu ben menjat,
Contes de fades s’escoltaran i explicaran.

Ingredients:

  • Pa de motllo.
  • Mantega.
  • Boletes de colors de sucre.

Preparació:
  1. Agafem una llesca de pa de motllo i la untem amb mantega.
  2. Empolsimem per sobre amb boletes de colors de sucre. També ho podem fer amb fideus de xocolata. O amb qualsevol altra decoració dolça. Però a mi com més m’agrada és amb sucre blanc. És menys vistós, però de petita la meva mare me’n feia de vegades per berenar, i a mi m’encantava. Aquest post m’ha semblat una bona ocasió per a recuperar aquesta senzilla i deliciosa recepta.

12 comentaris:

  1. segur que la canalla de totes les edats es xiflen amb aquest sanvitx...

    ResponElimina
  2. Una cosa tan senzilla i tan vistosa, m'encanta

    ResponElimina
  3. que bonic!!! La mainada encantada amb aquest "sandvitx" dolcet.

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  4. Hi hi hi... que original! Em sembla que m'agradaria molt, el pa de fades. Bona proposta!

    ResponElimina
  5. Amb sucre és com jo el menjava, també. Amb coloraines queda preciós! Prenc nota per la propera festa infantil que em toqui fer amb les nenes!
    Marta

    ResponElimina
  6. La mva padrina em feia llesques de pa amb mantega i sucre per berenar. Les record amb molt de plaer i segur que el teu pa de fades ha de ser un plaer semblant.

    ResponElimina
  7. Quan era petita la meva padrina em feia pa amb mantega i sucre i sempre ho he recordat com el millor berenar del món. Segur que el teu pa de fades deu ser molt semblant.

    ResponElimina
  8. Crec que m'encantaria aquest pa de fades. Un nom fantàstic!
    Petons

    ResponElimina
  9. Ostres, aquest segur que li agrada a la Violeta!
    Bon cap de setmana,
    Nani

    ResponElimina
  10. La veritat és que amb ben poquets ingredients es pot gaudir a la cuina eh! pa amb mantega, mm!! i a més amb les boletes de colors queda ben xulo, la meva neboda fliparia!!

    ResponElimina
  11. A mi també em sembla una idea perfecte per les festes infantils.
    Petonets i moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  12. A la meua filla li encantaria! un dia li donaré una sorpresa! Marta

    ResponElimina