dimarts, 27 de novembre del 2012

La meva visita a BCN&CAKE


El dissabte passat vaig estar a la fira BCN & CAKE.

Hi havia una exposició de dolços preciosos, dels que us mostro una selecció. Com veureu també vaig fer algunes compres, i vaig descobrir algunes botigues interessants per als amants de la cuina i la rebosteria.

La meva primera parada va ser a QOCOOK, una botiga on-line de València, amb una àmplia gamma de productes per desenvolupar l'art del Sugarcraft (Manualitats amb Sucre): materials, colorants, aromes, matèries primes, etc. Vaig comprar dos motllos i altres cosetes per a la meva "caixa d'eines".

Després vaig descobrir Caramel USA, una pastisseria de Barcelona que disposa d'una gran varietat en aliments d'origen Nord-americà, per exemple preparats per fer clàssics com el Red Velvet Cake, el Angel's Food Cake, o el Devil's Food Cake, amb marques molt reconegudes: Hershey’s, Aunt Jemima, Crisco, Duncan Hines, Betty Crocker, Cardini’s, Newman’s Own. També venen productes de Sugarcraft i imparteixen diferents cursos.

Després vaig passar per Ingredíssimo, que ofereix una gamma d'ingredients novedosos per poder cuinar a casa de forma senzilla, ràpida i creativa, donant un nou toc diferent als plats. A la seva pàgina web hi ha molts suggeriments i receptes. També podem trobar els seus productes a les botigues Cookiteca de Barcelona. Vaig comprar uns pètals de flors.

Em va encantar Cukiart, una botiga valenciana en línia, especialitzada en motlles per galetes springerle. La springerle és un tipus de galeta alemanya amb un relleu obtingut premsant un motlle sobre la massa estirada i deixant que la impressió s'assequi abans d'enfornar. Això conserva el detall del relleu. És més comú en època nadalenca. Els motlles són tradicionalment de fusta tallada, encara que també n'hi ha de plàstic i ceràmica. El nom springerle significa 'petit cavaller', i el seu origen es remunta al segle XIV al sud-est d'Alemanya. La tècnica d'estampat pot procedir dels motlles usats en algunes tradicions cristianes per marcar el pa sacramental. Els primer motlles tenen motius religiosos, incloent escenes bíbliques i símbols cristians. Més tard, en els segles XVII i XVIII, es van popularitzar els temes heràldics de cavalleria i les senyores vestides a la moda. Durant el segle XIX van seguir sent populars els temes de felicitat, amor, casaments i fertilitat. S'havien acabat els models que m'agradaven, però els encarregaré on-line. A la seva pàgina web expliquen com preparar aquestes galetes i podeu trobar receptes boníssimes.

A I love aprons, una botiga on-line de Castelló, vaig comprar un conjunt de davantal i barret de cuina vintage de color rosa, i em van regalar una bossa a joc. La botiga disposa d'una col·lecció de davantals originals, amb aires vintage, retro o pop, amb un toc sensual.

Per acabar la jornada vaig anar a sopar al restaurant Maitea, una taverna basca coneguda pels seus excel·lents montaditos i plats tradicionals del nord del país. Com veureu em vaig vestir per a la gran ocasió, i no podia faltar el sensacional fermall model cupcake que m’ha regalat l’Àngela, una de les genials artistes del club de costura 8 Fils.

2 comentaris:

  1. Hola,

    He vist que tens moltes receptes al bloc, i m‘agradaria presentar-te la pàgina Lestevesreceptes.cat, on els usuaris poden buscar entre més de 20000 receptes de les millors pàgines catalanes. També hem creat el Top blocs de receptes, on, de franc, pots afegir el teu.

    Lestevesreceptes.cat té diverses versions, en suec, francès, anglès, italià o castellà entre d’altres. Vols formar part de la nostra família?

    Quedem a la teva disposició!
    Andreu
    Lestevesreceptes.cat

    ResponElimina
  2. Quina passada de tartes. A mi doldria menjar-me-les, encara que no les pots tindre ahí fent-les servir de decoració, així que de segur que donaba bon compte d'elles.

    ResponElimina